Zarządzanie i marketing
Marketing dziedzictwa kulturowego - obiekt zabytkowy na rynku – ebook
Andrzej Szromnik
Publikacja reprezentuje nurt rozważań teoretyczno-koncepcyjnych wskazujących na dalsze możliwości poszerzania obszaru ekspansji marketingowego systemu myślenia i działania, w tym przypadku obejmującego tak ważną a zarazem „delikatną" sferę społeczną, jaką jest niewątpliwie sfera dziedzictwa kulturowego, a ściślej jej istotny fragment – samodzielne i wyodrębnione nieruchomości zabytkowe. Systematyczny...Data dostępności:
Data publikacji:
Strategic coherence and process maturity in the context of company ambidextrousness – ebook
Paweł Mielcarek
Opracowanie i egzemplifikacja empiryczna oraz weryfikacja statystyczna dwóch autorskich koncepcji: spójności strategicznej i dojrzałości procesowej oraz dalsza ich ocena przez pryzmat koncepcji oburęczności organizacji. Badania empiryczne są zakończone trzema studiami przypadków. Publikacja jest angielskim tłumaczeniem wydanej w 2020 r. monografii " Kształtowanie spójności strategicznej i dojrzałości...Data dostępności:
Data publikacji:
Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Teoria i praktyka – ebook
Renata Lisowska Jarosław Ropęga
Książka prezentuje wiedzę na temat zasobów niezbędnych do powstania nowych firm, ich wzrostu i rozwoju. Jej istotną zaletą jest odwoływanie się zarówno do teorii, jak i praktyki gospodarczej. W poszczególnych rozdziałach daje się zauważyć logiczne ustrukturyzowanie treści, obejmujące: wprowadzenie, definiowanie pojęć i przyjmowanie klasyfikacji, odwołania do aktualnego stanu badań oraz przykłady praktyczne....Data dostępności:
Data publikacji:
Zarządzanie i finansowanie w podmiotach gospodarujących. Zainteresowania młodego pokolenia. Tom 4 – ebook
Marek Szymański
We współczesnych przedsiębiorstwach coraz częściej spotyka się pasywnych inwestorów - zainteresowanych finansowym sukcesem firm, w które zainwestowali, ale niemających możliwości podejmowania decyzji związanych z zarządzaniem nimi oraz zawodowych menedżerów, którzy takowe decyzje podejmują, ale nierzadko nie zainwestowali w zarządzane przez siebie przedsiębiorstwa nawet złotówki. To rozdzielenie funkcji...Data dostępności:
Data publikacji:
Marketing wewnętrzny we współczesnej organizacji – ebook
Elżbieta J. Biesaga-Słomczewska Krystyna Iwińska-Knop
Marketing wewnętrzny stanowi próbę zaadaptowania marketingu w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Według tej koncepcji wiodącym punktem odniesienia i najcenniejszym kapitałem każdej organizacji jest pracownik traktowany jako klient wewnętrzny. Firma stara się zidentyfikować jego potrzeby, aby sformułować działania mające na celu jego usatysfakcjonowanie, większe zaangażowanie w budowanie korzystnych...Data dostępności:
Data publikacji:
Konkurencyjność - teoria i praktyka – ebook
Magdalena Olczyk
Czym jest konkurencyjność? Jak w gąszczu definicji konkurencyjności wybrać tę jedyną właściwą dla badanego zjawiska? Czy istnieje teoria konkurencyjności? Jak zmierzyć poziom konkurencyjności przedsiębiorstwa, branży i gospodarki? Rozpoczynając od odpowiedzi na powyższe pytania Autorka w sposób niezwykle przystępny i obrazowy przeprowadza wnikliwą analizę konkurencyjności polskiego eksportu na...Data dostępności:
Data publikacji:
Każdemu sprzedasz wszystko co zechcesz – ebook
Joe Girard Stanley H. Brown
Joe GIRARD, którego Norman V. Peale nazwał mistrzem nr 1 pozytywnego myślenia jest absolutnym championem w swojej dziedzinie. Ten supersalesman zadziwił Amerykę opanowując do perfekcji sztukę handlowania. W ciągu piętnastoletniej działalności sprzedał niewiarygodną ilość samochodów, ponad trzynaście tysięcy, z ręki do ręki, w systemie detalicznym. Księga Rekordów Guinessa uznała go dwunastokrotnie...Data dostępności:
Data publikacji:
Uwarunkowania działalności małych i średnich przedsiębiorstw. Przywództwo, marketing, budżet – ebook
Rafał Drewniak Agnieszka Goździewska-Nowicka Iwona Posadzińska Grażyna Voss
Książka „Uwarunkowania działalności małych i średnich przedsiębiorstw - Przywództwo, marketing, budżet" - stanowi zbiór zagadnień dotyczących funkcjonowania sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Dokonując analizy problemów tego sektora oraz dostrzegając perspektywy jego rozwoju, należy stwierdzić, że stwarza on znaczącą szansę na zwiększenie zatrudnienia, poprawienie dynamiki eksportu, a przede...Data dostępności:
Data publikacji:
Innowacje i jakość w zarządzaniu organizacjami – ebook
Joanna Wiśniewska Krzysztof Janasz
W aktualnych realiach gospodarczych o efektach i przyszłych możliwościach rozwojowych każdej organizacji decydują w znacznej mierze charakter i intensywność różnorodnych przedsięwzięć innowacyjnych dostosowujących zachowanie organizacji do wymogów globalnego rynku oraz stanu, struktury, złożoności i dynamiki ich otoczenia. Niezmiernie ważnym aspektem funkcjonowania organizacji jest zarządzanie przez...Data dostępności:
Data publikacji:
Koncepcje i metody zarządzania zasobami leśnymi. Polska i świat – ebook
Bogdan Nogalski Klisz Sebastian
Zmiany w modelu zarządzania zasobami leśnymi zapoczątkowane zostały w Europie pod koniec ubiegłego wieku. Ze względu na różnorodność czynników strukturotwórczych powstałe przedsiębiorstwa leśne posiadają różne rozwiązania organizacyjno-prawne zarządzania zasobami leśnymi. W obliczu coraz poważniejszych wyzwań, przed jakimi staje dziś europejska gospodarka leśna, gremia zajmujące się zarządzaniem...Data dostępności:
Data publikacji:
Rekrutacja i selekcja personelu. Wydanie 4 – ebook
Marek Suchar
Znaleźć, przyciągnąć i wybrać najlepszych kandydatów! Jakie błędy są najczęściej popełniane w procesie rekrutacji? Skąd czerpać informacje o kandydatach? Jakimi metodami można weryfikować ich umiejętności? Jakie korzyści i zagrożenia wiążą się z każdą z metod rekrutacyjnych? Co zrobić, żeby nie odrzucić najlepszych kandydatów na wstępie? Kiedy warto korzystać z pomocy zewnętrznej firmy...Data dostępności:
Data publikacji:
Zarządzanie ryzykiem bankowym w praktyce w kontekście nowej umowy kapitałowej (BASEL II) – ebook
Wiesław Żółtkowski
Podczas długoletniej pracy w banku często miałem trudności z przełożeniem prezentowanych w literaturze metod zarządzania ryzykiem na codzienną praktykę działania. Podobne problemy mieli moi współpracownicy. Opracowanie to jest próbą przybliżenia pracownikom banków i osobom zainteresowanym bankowością wiedzy o zarządzaniu ryzykiem bankowym w sposób przystępny. W Polsce traktuje się NUK jako konieczność...Data dostępności:
Data publikacji:
Od klasycznego do zintegrowanego zarządzania procesowego w organizacjach – ebook
Agnieszka Bitkowska
W kontekście pojawiających się nowych wyzwań otoczenia: gospodarki opartej na wiedzy, czwartej rewolucji technologicznej zagadnienia zarządzania procesowego w organizacji wymagają odmiennego podejścia. Stąd głównym celem monografii jest wykazanie przyczyn i sposobów ewolucji od klasycznego do zintegrowanego zarządzania procesowego we współczesnych organizacjach, przy jednoczesnym uwzględnieniu triady...Data dostępności:
Data publikacji:
Doskonalenie zarządzania organizacją - teoria i praktyka. Tom 40 – ebook
Monika Boguszewicz-Kreft Renata Gmińska Katarzyna Sokołowska
Gwałtowne, szybkie i głębokie przeobrażenia otoczenia wymuszają zmiany w zarządzaniu i organizacji współczesnych jednostek gospodarczych. Zmianom tym towarzyszy ewolucja wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania. Niniejsze opracowanie, zawierające rezultaty indywidualnych i zbiorowych badań naukowych, stanowi element tego procesu. Celem przedstawionych rozważań jest udział w szerokiej dyskusji...Data dostępności:
Data publikacji:
Zarządzanie ryzykiem przedsiębiorstwa farmaceutycznego – ebook
Zbigniew Galar Adam Sadowski
Książka stanowi pierwsze na krajowym rynku wydawniczym całościowe opracowanie poświęcone zarządzaniu ryzykiem w łańcuchu dostaw przedsiębiorstwa farmaceutycznego. Zagadnienia zostały przedstawione w konwencji odpowiadającej rzeczywistemu procesowi zarządzania ryzykiem. Ułatwia to czytelnikowi zrozumienie krytycznych problemów i obszarów występujących w łańcuchu dostaw kształtujących system zarządzania...Data dostępności:
Data publikacji:
Zarządzanie wartością spółki kapitałowej. Podręcznik akademicki – ebook
Jan Krzysztof Bielecki Leszek Pawłowicz
Zarządzanie wartością to koncepcja, która stała się obecnie podstawowym narzędziem kierowania przedsiębiorstwem. Poszerza ona zakres finansowych celów działalności przedsiębiorstwa o troskę nie tylko o własne interesy, ale także o relacje z jego interesariuszami. Niniejsza książka, którą jej autorzy określili jako podręcznik akademicki, skupia się na tych działaniach, które służą zwiększaniu przewagi...Data dostępności:
Data publikacji:
Relacje w organizacji. Podręcznik menedżera – ebook
Ilona Świątek-Barylska
Czy można opracować instrukcję obsługi człowieka? Można spróbować, ale liczba oraz złożoność mechanizmów, które wpływają na ludzkie zachowania jest olbrzymia. Nie da się ich zaprezentować w formie algorytmu. Zachowania ludzi są wypadkową czynników indywidualnych, charakteryzujących jednostkę (takich jak osobowość, temperament, system wartości, doświadczenia, etc.) oraz czynników sytuacyjnych (np. stosowanych...Data dostępności:
Data publikacji:
Zarządzanie ryzykiem w małym banku - w kontekście zmieniających się regulacji nadzorczych – ebook
Wiesław Żółtkowski
„Zarządzanie ryzykiem w małym banku" to kontynuacja wcześniejszej książki „Zarządzanie ryzykiem bankowym w praktyce". Pokazuje genezę nowoczesnych regulacji nadzorczych od Bazylei I do Bazylei III i CRD IV, od próby poprawiania bezpieczeństwa biznesu bankowego do szoku regulacyjnego. Wychodząc od definicji ryzyka, niepewności i prawdopodobieństwa zdarzeń odnosi się do metod i technik zarządzania poszczególnymi...Data dostępności:
Data publikacji:
Marketing bankowy – ebook
Małgorzata Kolasa
Książka ukazuje szereg zjawisk z zakresu ewolucji trendów, specyficznych narzędzi i technik marketingu bankowego popartych rzeczywistymi, polskimi przykładami. W publikacji poruszono zarówno tematy nowe, jak i te, którym poświęcono znacznie mniej uwagi w literaturze zwartej, co czyni te prace wyjątkową. W książce Czytelnik znajdzie odpowiedzi m.in. na nastepujące pytania: - Jakie trendy w zakresie...Data dostępności:
Data publikacji:
Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem – ebook
Adriana Paliwoda-Matiolańska
Odpowiedzialność społeczna – etyka, prawo czy ekonomia? Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw stałą się integralną częścią współczesnego życia gospodarczego. Jednak pełne zrozumienie istoty i przesłania CSR wymaga umieszczenia jej w praktyce zarządzania. Książka prezentuje koncepcję społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR) w kontekście funkcjonowania i rozwoju organizacji. Największą...Data dostępności:
Data publikacji:
Top 10
- 1.Zarządzanie. Nowe otwarcie
- 2.Kreatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji. Wydanie rozszerzone
- 3.Inteligentny inwestor. Najlepsza książka o inwestowaniu wartościowym
- 4.Six Sigma dla menedżerów. Jak za pomocą liczb, danych i faktów usprawnić procesy i zmienić kulturę organizacyjną
- 5.Fuzje i przejęcia jako interakcja podmiotu nabywającego i nabywanego. Podstawy rozwoju przez fuzje i przejęcia
- 6.Prawdziwa twarz audytu
- 7.SEO. Poradnik o pozycjonowaniu stron dla początkujących. Edycja 2024
- 8.Strategie Szachowych Mistrzów w Biznesie
- 9.Mistrzowie rynków finansowych
- 10.Dam Ci biznesowego kopa!